توری الیاف شیشه ای برای بتن چه کاربردی دارد؟

توری الیاف شیشه ای برای بتن چه کاربردی دارد؟

امروزه از انواع مختلف الیاف ها در بتن استفاده می شود که هر یک از آن ها کارایی خاص خود را دارند، با توجه به قدرت کشش بتن با استفاده از کاربرد و کارایی انواع مختلف الیاف ها در بتن که سبب انعطاف پذیری بالای بتن و جلوگیری به عمل آوردن از هر گونه ترک خوردگی در بتن می شود.

 در بین انواع مختلفی که از الیاف های بتن وجود دارد و شما می توانید آن ها را به عنوان متداول ترین و بهترین الیاف های بتن در مرحله بتن ریزی ساختمان خود به کار ببندید؛ می توان به انواع الیاف PP، الیاف پلاستیک و الیاف فلزی و… اشاره کرد که این نوع از الیاف های نامبرده شده را جزء کاربردی ترین نوع از الیاف های بتن به شمار می آورند.

کف سازی بتنی با استفاده از الیاف

به این صورت که طبیعتا نوع الیاف بتن مورد استفاده در جهت کفسازی یک انبار مواد غذایی با الیاف بتن مورد استفاده در جهت کفسازی یک سوله چاپ با دستگاه هایی همراه با بار دینامیکی متناوب و حرکت ارتعاشی روی سطح موجود می تواند کاملا متفاوت از همدیگر باشد. به همین جهت است که نمی توان به طور دقیق اذعان داشت که کدام یک از الیاف های موجود، بهترین الیاف بتن می باشد.

الیاف بتن چیست؟

الیاف ها غالبا بدون تاثیر در ترکیب شیمیایی بتن و تنها با هدف ایجاد یک ساختار مستحکم تر مورد استفاده قرار می گیرند. الیاف بتن قادر است تا یک فضای شبکه ای مانند را در بطن بتن پدید آورد. چنین امکانی در فضاهایی که برای نصب ارماتور محدودیت دارند، بسیار مفید و تاثیر گذار است.

الیاف بتن با هدف تکمیل ترکیب شیمیایی بتن مورد استفاده قرار نمی ‌گیرد. تمام ماجرا در ترکیب شیمیایی بتن همراه با همان سیمان در کنار آب است. عناصری مانند شن و یا بتن الیافی برای ایجاد انسجام و افزایش استحکام بتن در کنار ملات سیمان مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع الیاف بتن با هدف ایجاد یک ساختار پیوسته در عمق بتن مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از انواع الیاف بتن باعث افزایش قدرت چسبندگی سیمان است. از طرفی این مواد به شکلی ساده یک ساختار یکپارچه را برای بتن تدارک خواهند دید.

الیاف بتن چه مزایایی دارد؟

  • یکی از مزایای الیاف بتن، ایجاد انسجام هر چه بالاتر برای بتن است. البته این طور نیست که بخواهیم برای هر نوع بتنی در هر ساخت و سازی از انواع الیاف بتن استفاده کنیم. این موضوع یک نگرش مهندسی شده است و با حضور محاسبات دقیق در شناخت بتن همراه با نیازهای ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد.
  • برای بتن ها در ساخت و ساز های خاص و سطح مقاومت بسیار بالا و یا آنها که از حجم آرماتور کمتری بهره ‌مند هستند و یا در فضاهایی که بتن ریزی دارای طول بسیار بالایی است، مورد استفاده قرار می ‌گیرند.
  • این موضوع که بهترین الیاف بتن کدام است، موضوعی است که باید در جای خود با آن اشاره کنیم. اما یقیناً تمام نمونه ها از انواع الیاف بتن باعث افزایش مقاومت بتن خواهند شد و این نکته اولین و شاید مهمترین دلیل است که ما را ترغیب به استفاده از الیاف بتن خواهد کرد. نکته کلیدی در ایجاد فضاهای بزرگ بتن ریزی شده است که با کمک الیاف بتن با دقت و استحکامی بالا تامین می شود.
  • در روش های مختلف برای استفاده از الیاف بتن می توانیم اهداف متنوعی مانند کاهش ترک خوردگی در سطح و یا عمق بتن را در نظر داشته باشیم. از طرفی این متریال در عمق بتن باعث افزایش انعطاف پذیری آن است. استفاده از الیاف بتن برای خلق یک سازه ضد زلزله کارایی بالایی دارد.
  • مهم‌ترین موضوع مصرف الیاف بتن در بتن ریزی پخش یکنواخت آن در بتن است. 

در اخر

وجود الیاف ها در بتن سبب می شود تا خیال شما را در روند ساخت و ساز ساختمانی تا حدود بسیار زیادی راحت و آسوده خاطر نمایند. سایت eeeeeee.ir در زمینه توری فایبر گلاس می باشد که می توان برای اطلاعات تکمیلی به این سایت مراجعه کرد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *